کد خبر: ۹۰۱۲۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱ 20 September 2020

 

اجرای بالغ بر ۲۰۰ ویژه برنامه هفته دفاع مقدس با محوریت زنان و خانواده در گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل امور بانوان گیلان، از اجرای بالغ بر ۲۰۰ ویژه برنامه چهلمین سالگرد دفاع مقدس در حوزه زنان و خانواده از سوی کمیته زنان دفاع مقدس استان خبر داد و اضافه کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، کلیه برنامه ها را با استفاده از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی برای عموم مردم ارائه می کنیم.

زهرا یعقوب نژاد در جلسه کمیته زنان و دفاع مقدس استان گیلان، با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس، اظهار کرد: یکی از مفاهیم ارزشی که در دوران دفاع مقدس به طور جدی مطرح بود روحیه ایثار و فداکاری بود و مردم از همه اقشار با این روحیه در جبهه حضور پیدا کردند.

وی شهدای دفاع مقدس را الگویی والا برای جوانان کشور دانست و افزود: نسل های سوم و چهارم که جنگ و انقلاب را ندیده اند می توانند با الگوگیری از شهدای والامقام این مسیر نورانی را ادامه می دهد و امروز در جبهه سلامت شاهد برکات روحیه دفاع مقدسی هستیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان، چهلمین سالگرد دفاع مقدس را فرصت ارزشمندی برای بازخوانی دوران طلایی ایثار و مقاومت و پایداری و از خود گذشتگی ملت ایران دانست و تصریح کرد: دفاع مقدس تنها یک بازه زمانی محدود هشت ساله نیست، بلکه گنجینه ای گرانبها از ارزش هایی همچون ولایتمداری و بصیرت و فداکاری و شهادت طلبی است.

یعقوب نژاد، با تاکید بر لزوم توجه به نقش و جایگاه تاثیرگذار زنان در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای بازخوانی و تبیین نقش آفرینی زنان رزمنده و ایثارگر و مادران و همسران و دختران شهدا و جانبازان است.

وی از اجرای بالغ بر ۲۰۰ ویژه برنامه چهلمین سالگرد دفاع مقدس در حوزه زنان و خانواده از سوی کمیته زنان دفاع مقدس استان خبر داد و اضافه کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت در برگزاری میدانی برنامه ها، سعی می کنیم جلوه ای از ایثارگری ها و فداکاری های زنان در دوران دفاع مقدس را با استفاده از ظرفیت رسانه های سمعی و بصری و فضای مجازی برای عموم مردم ارائه کنیم.

مدیرکل امور بانوان گیلان، با اشاره به مشارکت دستگاه ها در برگزاری ویژه برنامه های کمیته زنان دفاع مقدس، گفت: کلیه برنامه ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

یعقوب نژاد، غبارروبی و گلباران مزار شهدا، برگزاری همایش خاطره گویی بانوان رزمنده و ایثارگر استان، تجلیل ار ۴۰ بانوی پیشکسوت دفاع مقدس و رویش های انقلاب، دیدار با خانواده های معظم شاهد و ایثارگر، برپایی نمایشگاه عکس و کتاب با محوریت دفاع مقدس و رونمایی از دو عنوان کتاب دفاع مقدس در حوزه زنان را از جمله این برنامه ها دانست و عنوان کرد: روایتگری زنان ایثارگر و خانواده های شهدا در صدا و سیما، دیدار با همسران فرماندهان گیلانی دوران دفاع مقدس و تماس تلفنی با بیش از ۱۵۰ خانواده شهید و ایثارگر از دیگر برنامه هاست.

وی با بیان اینکه یادواره شهدای دانشجویی همزمان با دوم مهرماه در دانشگاه پیام نور گیلان برگزار می شود، تصریح کرد: مسابقه مجازی با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت و ولایت و رهبری در مدارس دخترانه استان برگزار و نمایشگاه عکس مجازی شهدای دفاع مقدس از طریق خبرگزاری های استان برپا می شود.

مدیرکل امور بانوان گیلان، دیدار با خانواده های شهدای سلامت را یکی از برنامه های شاخص کمیته زنان در هفته دفاع مقدس دانست و یادآور شد: شب های خاطره با روایتگری مادران، همسران، خواهران و زنان رزمنده و نشست گفتمان دانش آموزان دختر در سراسر استان با محوریت عفاف و حجاب و حراست از آرمان های شهدا نیز برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار